Bum - Bouw

Tijdens de bouw werken Nederlandse vrijwilligers samen met de Lokale bevolking van Bum als één team samen aan de bouw van de school. We zetten een profesioneel bouwteam in wat bestaat uit zowel Nederlandse als Nicaraguaanse mensen met ervaring in de bouw die de lokale bevolking aanstuurt. De organisatie van het intensieve project wordt verzorgd door nederlandse coördinatoren in samenwerking met de het dorpsbestuur.

In Bum betekende dit dat er doorgaans zo’n 7 Nederlanders samenwerken met zo’n 35 Nicaraguaanse arbeiders om het bouwproject uit te voeren. Na maanden zwoegen zijn er drie klalokalen opgeleverd, hierdoor kunnen 180 kinderen het komend jaar naar school. Een prachtig resultaat waar we als stichting enorm trots op zijn!

Maar we zijn er nog niet, volgend jaar gaan we terug om het 4e klaslokaal te bouwen, een opslagruimte, een directieruimte en een schoolkeuken. Pas dan si het proejct afgerond en kunnen alle 240 kinderen naar school en zijn er goede voorzieningen voor docenten. als alle 240 kinderen naar school kunnen en er goede voorzienignen zijn voor de docenten,

gallery